Ga naar de inhoud
Veel gestelde vragen

Voor elke vraag is er een antwoord. Wellicht vindt u hier het antwoord op uw vra(a)g(en).

Behoefte aan een persoonlijk gesprek? Maak dan een afspraak of mail met onze medewerkers.

Een kijkje achter de schermen van een woningcorporatie:

Antwoorden op meest gestelde vragen vindt u hier. U kunt ons natuurlijk ook altijd WhatsAppen of bellen, wij staan u graag te woord!

Een hoop zaken waaronder het indienen van een reparatieverzoek kunt u eenvoudig zelf regelen in uw Mijn Bright Wonen omgeving.

U kunt een melding maken bij de gemeente waar u in woont.

Bright Wonen voert regelmatig overleg met een vertegenwoordiging van huurders. Dat gebeurt op een aantal niveaus:

  • Op directieniveau met Huurdersvertegenwoordiging HPF
  • Op gebouwniveau met Bewonerscommissies

Bright Wonen staat altijd open voor een overleg met haar bewoners. Als een aantal bewoners over hetzelfde onderwerp in gesprek wil met Bright Wonen kunt u contact opnemen met de woonconsulent. Overlegvormen met een aantal bewoners worden altijd aan de overkoepelende huurdersvereniging HPF kenbaar gemaakt. Uiteraard kunt u ook zelf contact opnemen met het HPF.

Als u gereageerd heeft op een woning ontvangt u een uitnodiging voor een bezichtiging als u de eerste kandidaat bent op de kandidaten lijst. Soms gebeurt het dat er een groepsbezichtiging gepland wordt. In dat geval worden de eerste tien kandidaten uitgenodigd. Of er een individuele bezichtiging of een groepsbezichtiging gepland wordt is per woning/advertentie verschillend.

Bij sociale huurwoningen Na de sluiting van de reactietermijn wordt gekeken of er mensen met een geregistreerde urgentie hebben gereageerd. Deze kandidaten krijgen als eerste de woning aangeboden. Zijn er geen urgenten dan wordt de woning aangeboden aan degene die het langst ingeschreven staat bij woonnet rijnmond. De corporatie nodigt de eerste kandidaat of kandidaten (in geval van een groepsbezichtiging) vervolgens uit voor een bezichtiging. Het aantal mensen dat wordt uitgenodigd voor een bezichtiging kan per corporatie verschillen. De aanbieding vervalt als u niet (op tijd) laat weten dat u belangstelling heeft. Bij vrije sectorwoningen De toewijzing van vrije sector woning verloopt anders dan bij een sociale huurwoningen. Bij de vrije sectorwoningen kunt u klikken op de knop bezichtiging aanvragen. De verhuurmakelaar neemt vervolgens contact met de woningzoekende op die als eerste gereageerd heeft op de advertentie. Indien u de woning wilt accepteren en u voldoet aan de gestelde eisen (bijvoorbeeld inkomen/vermogen, leeftijd, papieren compleet) dan zal de verhuurmakelaar met u een afspraak maken voor het ondertekenen van het huurcontract

Inkomensverklaring van het afgelopen jaar / verhuurdersverklaring van de huidige verhuurder of een hypotheekverklaring/ loonstroken laatste drie maanden of bij weekloon van 4 aaneengesloten weken / legitimatiebewijs / uittreksel BRP inclusief woonhistorie

Verhuurdersverklaring voor een vertrekkende huurder:

Een verhuurdersverklaring is een verklaring van uw huidige verhuurder en uzelf voor de nieuwe verhuurder. In een verhuurdersverklaring schrijft uw huidige verhuurder onder meer of er een betalingsachterstand is en of er bijvoorbeeld sprake is of is geweest van overlast. Een meeverhuizend persoon die een eigen zelfstandige woning huurt, moet ook een verhuurdersverklaring inleveren. Als u deze mee moet nemen naar een bezichtig van een woning mag hij officieel niet ouder dan een maand oud (max 3 mnd)

 

Verhuurdersverklaring nieuwe huurder:

Dit is een verhuurdersverklaring voor de gemeente. Deze ontvangt u bij het ondertekende huurcontract en dient u af te geven wanneer u aangifte van verhuizing gaat doen bij de gemeente waar u gaat wonen.

Dan kan het zijn dat de woningaanbieding voor u vervalt. Neem in deze situatie zo spoedig mogelijk contact op met de corporatie die de woning verhuurt.

Bright Wonen is van maandag tot en met donderdag telefonisch bereikbaar tussen 08.30 uur en 17.00 uur en op vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur via (010) 288 48 68.

Het IBAN nummer is NL98INGB123456

Ons postadres is: 

U kunt ons mailen via contact@brightwonen.nl of via ons contactformulier.